Doświadczenia cross-medialnego charakteru działalności ukraińskiej prasy na przykładzie „Wysokyj Zamok” i „Kyic Post” w warunkach wojny

Tetiana Biłuszczak

Lviv Politechnic National University

Praktyki medialne ukraińskiej prasy zostały rozważone na przykładzie „Wysokyj Zamok” i „Kyiv Post”. Celem opracowania jest porównanie cech systemu cross-medialnego na przykładzie ukraińskiej prasy lokalnej „Wysokyj Zamok” i „Kyiv Post” w czasach wojny. W toku badań naukowych do realizacji tego celu wykorzystano takie metody jak analiza treści, metody porównawcze i systematyzujące. Ustalono, że kanały komunikacji stają się obecnie istotną częścią cross-medialnej produkcji i dystrybucji informacji. Zaletą takiej komunikacji jest to, że uzyskane w ten sposób informacje pozwalają na zachowanie przestrzeni osobistej przez konsumentów, pozwalają na interaktywny kontakt z mediami poprzez wersję online uzupełnioną o blogi, filmy, zdjęcia, komentarze, sondaże oraz rozszerzają proces komunikacji poprzez strony ulubionych mediów konsumenta w sieciach społecznościowych. Podczas wojny specyfika pracy mediów na każdej z platform charakteryzuje się w szczególności częstotliwością publikacji i obojętnością.

Scroll to Top
Skip to content