◾dla redaktorów i korektorów zatrudnionych w wszelkich typach oficyn wydawniczych,
◾dla pracowników instytucji kultury i urzędników administracji rządowej i samorządowej, którzy są odpowiedzialni za wizerunek firmy poprzez przygotowanie profesjonalnych materiałów informacyjnych i promocyjnych.
Studia umożliwiają poznanie i zdobycie kompetencji w zakresie:
◾rynku książki, marketingu wydawniczego,
◾praktycznych ćwiczeń i warsztatów w projektowaniu publikacji różnych typów,
◾wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania typografii w wydawnictwach tradycyjnych i cyfrowych,
◾planowania i organizacji projektu wydawniczego.
Studia mają charakter doskonalący w zakresie wykonywania prac redakcyjnych i korektorskich wydawnictw książkowych, czasopism i publikacji elektronicznych; przygotowują do zawodu wydawcy tekstów naukowych, literackich i innych.
◾Studia podyplomowe trwają dwa semestry, zajęcia planowo będą odbywają się w trybie hybrydowym w przeważającej części stacjonarnie w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych.