Menedżer ds. zarządzania informacją i publikowania cyfrowego to osoba, która:
◾posiada praktyczne umiejętności w zakresie działalności informacyjnej, przetwarzania i organizacji informacji cyfrowej oraz procesów związanych z funkcjonowaniem publikacji cyfrowych – od ich tworzenia, przez dystrybucję, przechowywanie, archiwizację aż po odbiór i użytkowanie
◾posiada kompetencje pracy z dokumentami cyfrowymi w różnej postaci. Potrafi projektować, tworzyć, edytować, organizować, udostępniać i aktywnie zarządzać zróżnicowanymi przekazami informacyjnymi, w szczególności w Internecie
◾wie, jak kreować, sprawnie wyszukiwać, właściwie dobierać, selekcjonować, oceniać wartość, aktualizować i publikować informacje adekwatne do potrzeb użytkowników
◾potrafi merytorycznie opracować i technicznie przygotować wszelkie typy dokumentów o charakterze informacyjnym ze szczególnym wykorzystaniem współczesnych technologii w procesach organizacji i przepływu informacji.
◾projektowania infografik, systemów informacyjnych z wykorzystaniem map, druków akcydensowych w oparciu o oprogramowanie graficznego: Adobe Illustrator, Adobe InDesign
◾przetwarzania dokumentów cyfrowych za pomocą programów: Adobe Acrobat Pro, PDFill, PDF Tools
◾projektowania systemów informacji zorientowanych na użytkownika z uwzględnieniem modelu biznesowego produktu
podstaw programów graficznych
◾technik prezentowania informacji, w tym m. in. video cv
◾oprogramowania wspomagającego wizualizację danych
◾obsługi wirtualnych narzędzi komunikacyjnych, w tym oprogramowania – Clickmeeting, Zoom, Teams oraz aplikacji – Camtasia, Google Hangouts, Google Meet
◾obsługi zintegrowanych systemów informacyjnych, m. in. aplikacji takich jak: Gestor GT narzędzie CRM, Subiekt, systemu rezerwacji Hotres, MOL NET, przeznaczonej do dystrybucji korespondencji, Google Moja Firma
◾posługiwania się narzędziami e-learningowymi m. in.: aplikacja Moodle, Teams, Google Classroom
◾obsługi zintegrowanych systemów informacyjnych, takich jak: zarządzania relacjami z klientami (CRM), zarządzania informacją (IMS), zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), zarządzania projektami (PMS Project Management Systems), bibliotecznych (MOL, SOWA), Business Intelligence (BI) i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania aktywami przedsiębiorstwa (EAM Enterprise Assets Management)
◾zarządzania dokumentami cyfrowymi w administracji i biznesie
◾metod zabezpieczeń dokumentów cyfrowych przed wglądem, zmianą zawartości, nieuprawnionym wykorzystaniem
◾zagadnień z obszaru cyberprzestępczości
◾szyfrowania danych, bezpieczeństwa danych (podpis elektroniczny, podwójne uwierzytelnianie)
◾kategoryzowania i indeksowania danych – opracowanie własnej propozycji tezaurusa
◾opracowania zlecenia infobrokerskiego
◾przygotowania wniosku aplikacyjnego do Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa
◾realizacji zadań w ramach Małopolskiej Nocy Naukowców
◾rozpoznawania krakowskich instytucji kultury i aktywnego uczestnictwa w kulturze
◾pracy w zespole uczestnicząc w realizacji projektu społecznego „UPoluj kulturę!” w praktyce
◾atrakcyjna lokalizacja uczelni – nieopodal centrum miasta
◾szybki, łatwy i bezpośredni dojazd – liczne linie tramwajowe
◾tereny rekreacyjne w pobliżu uczelni – Park Młynówka Królewska, Park Jordana, Park Miejski Błonia
◾kompetentna i życzliwa kadra dydaktyczna z pedagogicznym podejściem do każdego studenta
◾w pełni wyposażone sale dydaktyczne i komputerowe
◾biblioteka zawierająca bogaty księgozbiór
◾szeroki wybór praktyk i staży w firmach, instytucjach i organizacjach
◾możliwość rozwijania zainteresowań w Kole Naukowym Architektów Informacji
◾dogodnie ułożony harmonogram zajęć pozwalający na łączenie nauki z pracą zarobkową
◾wszystkie zajęcia dydaktyczne odbywają się w jednym budynku
◾na terenie uczelni – stołówka, punkt ksero, kiosk, strefa relaksu
◾szeroka baza noclegowa w tym akademiki i mieszkania do wynajęcia w pobliżu uczelni
◾bogata infrastruktura usługowa – sklepy, kawiarnie, restauracje, banki, punkty ksero
◾udogodnienia dla niepełnosprawnych
◾analityk internetowy
◾projektant stron internetowych
◾redaktor i administrator portali internetowych
◾specjalista ds. mediów społecznościowych
◾social media manager
◾edytor i wydawca treści cyfrowych
◾menedżer systemów informacyjnych
◾researcher
◾copywriter
◾menedżer zawartości serwisów internetowych oraz zasobów informacji
◾specjalista w zakresie badania użyteczności środowisk informacyjnych
◾infobroker
◾tester funkcjonalności serwisów informacyjnych
◾tester oprogramowania i aplikacji
◾archiwista cyfrowy