Magdalena B. Król

dr Magdalena B. Król

dr Magdalena B. Król

Kontakt:
Telefon: 12 662-61-73
Pokój: 357

Dyżur:
ŚRODA 16:30-18:00

ORCID ID:

Stanowisko:

  • Adiunkt w Katedrze Kultury Informacyjnej
Pełnione funkcje:

  • Kierownik Praktyk Niepedagogicznych
  • Opiekun III roku Zarządzania Informacją i Publikowania Cyfrowego (I st.)
Wykształcenie:

  • 2015 Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o zarządzaniu: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • 2007 Podyplomowe Studia Retoryki: Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • 2004 Studium Pedagogiczne: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • 2004 Studia magisterskie na kierunku zarządzanie i marketing ze specjalnością – zarządzanie w turystyce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • 2003 Studium Dziennikarskie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • 2003 Studia magisterskie na kierunku zarządzanie i marketing ze specjalnością – zarządzanie kulturą: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
Specjalizacja naukowa:

  • Wzajemne wpływy teorii i praktyki w zarządzaniu
  • Kompetencje miękkie menedżera projektu
  • Nowe i stare media w kulturze
  • Finansowanie kultury
  • Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym
Zainteresowania badawcze:

  • Nauki społeczne
    • Nauki o komunikacji społecznej i mediach:
      • dydaktyka szkoły wyższej – learning by doing
      • konwergencja mediów w obszarze kultury
      • komunikowanie i finansowanie kultury
Prowadzone zajęcia:

  • Podstawy zarządzania
  • Zarządzanie instytucjami kultury
  • Zarządzanie w wydawnictwie
  • Zarządzanie projektem wydawniczym
  • Podstawy prowadzenia biznesu
  • Wybrane zagadnienia z e-commerce
  • Instytucje kultury
  • Animacja życia kulturalnego
  • Teorie marketingu
  • Event marketing
  • Projekt wydawniczy
  • Komunikacja biznesowa
  • Komunikacja interpersonalna
  • Sztuka wystąpień publicznych
  • Seminarium dyplomowe
Współpraca ze środowiskiem:

  • Organizacji pozarządowych w zakresie doradztwa projektowego, przygotowywania wniosków aplikacyjnych, pozyskiwania środków finansowych na realizację projektów
  • Prezes Stowarzyszenia Menedżerów i Organizatorów Kultury
Wybrane publikacje:

MONOGRAFIA

  • Skuteczne zarządzanie projektami a kompetencje interpersonalne, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2017.

ARTYKUŁY

  • Recepcja metody learning by doing. Studium przypadku z dydaktyki szkoły wyższej,  Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia nr 21/2023, s. 531-552.
  • Marketing bezpośredni [w:] Marketing w działalności bibliotecznej, pod red. M. Wojciechowskiej, Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, Warszawa 2023, s. 376-389.
  • Dostęp do informacji a poziom wiedzy wśród pokolenia X i Z na przykładzie Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Perspektywy Kultury, Nr 42 (3/2023), s. 419-442.
  • Polityka naukowa państwa a kierunki zmian w polskich czasopismach naukowych z obszaru zarządzania w latach 2001-2020, Przegląd Biblioteczny, nr 2/ 2022, s. 207-225.
  • Problematyka zarządzania bibliotekami w świetle analizy zawartości wybranych czasopism naukowych z lat 2015–2020 (współautorstwo z B. Jaskowska), Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, Z. 19/2021, s. 709-727.
  • Nowe kierunki kształcenia w instytutach bibliotekoznawczych uniwersytetów polskich. Studium przypadku: Instytut Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, Z. 18/2020, s. 352-369.
  • Otwarte konkursy ofert w dziedzinie kultury z perspektywy organizatora festiwalu muzycznego. Studium porównawcze, Perspektywy Kultury, Nr 29 (2/2020), s. 281-313.
  • Finansowanie festiwali muzyki poważnej na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu „Muzyka w Starym Krakowie” w latach 2011–2020, Zarządzanie w Kulturze, Tom 21, Numer 1/2020, s. 19-37.
  • Learning by doing a pokolenie Z na przykładzie realizacji projektu „UPoluj kulturę!”, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, Z. 17/2019, s. 305-327.
  • Profil kompetencji współczesnego menedżera projektu społecznego, Przedsiębiorczość i zarządzanie XVI/12/I/2015, s. 97-112.
  • Kompetencje interpersonalne i cechy innowacyjnego menedżera projektów, Współczesne Zarządzanie 2/2013, s. 190-199.
  • Profesja z wyobraźnią, czyli codzienna praca wróżki (współautorstwo z A. Całek) [w:] Organizować z polotem. Wyobraźnia organizacyjna w praktyce, pod red. M. Kostery, Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Warszawa 2013, s. 179-193.
  • Analiza porównawcza modeli współpracy miast z organizacjami pozarządowymi w zakresie polityki kulturalnej na przykładzie Krakowa i Warszawy, Zarządzanie Publiczne Nr 1(13)/2011, s. 117-135.
  • Losy zawodowe osób ze stopniem naukowym doktora w kontekście polityki Unii Europejskiej w zakresie szkolnictwa wyższego (współautorstwo z: A. Całek, K. Dudek, H. Husein, M. Narewska, M. Wiekiera, M. Wiktorowski), Zarządzanie Publiczne Nr 1(13)/2011, s. 153-187.
  • Podyplomowe Studia Zarządzania Kulturą w latach 1996-2010. Powstanie, przebieg, sylwetka absolwenta, Zarządzanie w kulturze, tom XI/2010, s. 165-178.

INNE

  • Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie, Wojciechowska, J. Kamińska, B. Żołędowska-Król przy współ. B. Jaskowskiej, Warszawa 2019. Praca recenzowana [w:] Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, Z. 18/2020, s. 430-432.
  • Wzmocnienie roli obywateli. Polityka Unii Europejskiej dotycząca ochrony konsumentów, pod red. M. B. Król, Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
  • Kronika Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego 2009/2010 (współautorstwo z E. Kocój), Zarządzanie w kulturze, tom XI/2010, s. 309-333.
Scroll to Top
Skip to content