dr Stanisław Skórka
Dyżur:
CZWARTEK 11.00-12.00,
CZWARTEK 15.00-15.30
CZWARTEK 15.00-15.30
ORCID ID:
Stanowisko:
- Adiunkt w Katedrze Kultury Informacyjnej
Pełnione funkcje:
- Dyrektor Biblioteki Głównej Akademii Górniczo-Hutniczej o w Krakowie
- Koordynator ds. jakości kształcenia na kierunku architektura informacji
Wykształcenie:
- 1995 Studia magisterskie – Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej (obecnie Instytut Nauk o Informacji) Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie
- 1997 Studia Podyplomowe AGH z zakresu informatyki
- 2002 Trener programu Intel. Nauczanie ku przyszłości
- Certyfikat z języka angielskiego (FCE)
- 2004 Doktorat – Wydział Filologiczny Uniwersytet Śląski w Katowicach
Specjalizacja naukowa:
- Architektura informacji
- Projektowanie ekosystemów informacyjnych
- Systemy nawigacji
- Teoria nauki o architekturze informacji
- Strategie projektowania architektury informacji
Zainteresowania badawcze:
- Nauki społeczne
- Nauki o komunikacji społecznej i mediach
- Nauka o informacji, zachowania informacyjne użytkowników, architektura informacji, zarządzanie informacją
Prowadzone zajęcia:
- Seminarium dyplomowe
- Strategie projektowania architektury informacji
- Teoria architektury informacji
Współpraca ze środowiskiem:
- Redaktor serwisu EBIB (Elektroniczna Biblioteka) w latach (1999-2003)
- Autor wortalu Wirtualna Historia Książki i Bibliotek
- Członek Polskiego Towarzystwa Informacji Naukowej
- Redaktor naczelny czasopisma Akademii Pedagogicznej „Konspekt”
- Country Ambassador of ASIS&T European Information Architecture Summit
Wybrane publikacje:
- Architektura informacji. Nowy kierunek rozwoju informacji naukowej. „Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy” 2002 nr (40) nr 11. Tekst »
- Umiejętności nauczycieli-bibliotekarzy w zakresie technologii informacyjnej //W: Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Konkurencja edukacji informatycznej. Red. J. Migdałek i B. Kędzierska. Kraków 2002, s. 143-151.
- Architektura informacji czyli stare wino w nowej butelce. „Konspekt. Czasopismo Akademii Pedagogicznej” 2004 nr 19, s. 65-67. Tekst »
- Systemy nawigacji a strategie nawigowania na przykładzie edukacyjnego serwisu internetowego. // W: Profesjonalna informacja w Internecie. pod red. Marii Kocójowej. Kraków 2005, s. 172-176.
- Strategie poszukiwania informacji w edukacyjnych systemach hipertekstowych. Praca doktorska pod kierunkiem prof. Wandy Pindlowej. Obroniona w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (wrzesień 2004).
- Strategie poszukiwania informacji w edukacyjnym systemie hipertekstowym. „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005 nr 2, s. 43-48.
- Strategie poszukiwania informacji w edukacyjnym serwisie internetowym. „Przegląd Biblioteczny” 2005 nr 3 (73), s. 321-340.
- Elektroniczne podręczniki w Internecie. Charakterystyka i próba oceny. //W: Prace Komisji do oceny podręczników szkolnych. Tom 5. Kraków 2006, s. 215-226
- Użytkownicy systemów hipertekstowych. Strategie poszukiwania informacji w edukacyjnym serwisie internetowym Kraków 2006, 204 s.
- Architekci Informacji w Europie, Sprawozdanie z konferencji berlińskiej. Biuletyn EBIB [Dokument elektroniczny]. 2006 nr 11 (81) grudzień/styczeń. Tryb dostępu: www.ebib.info/2006/81/skorka.php Tekst »