mgr Lidia Krawczyk
Dyżur:
PONIEDZIAŁEK 13.00-14.30
ORCID ID:
Stanowisko:
- Asystentka w Katedrze Wiedzy o Mediach
Pełnione funkcje:
Wykształcenie:
- 2020 obecnie doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w dziedzinie Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki
- 2004 absolwentka Instytutu Sztuk Audiowizualnych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej na kierunku kulturoznawstwo, Uniwersytet Jagielloński
- 2003 absolwentka Podyplomowych Studiów Gender, Uniwersytet Jagielloński
Dodatkowe kursy i certyfikaty:
2022-2023
- Foundations of Humane Technology, Center for Humane Technology
- Advanced Motion Methods, School of Motion (Sander van Dijk)
- Advanced After Effects: Coding for Motion Design (Desmond Du)
- Advanced Adobe Photoshop (Carles Marsal)
- The Path to Mograph, School of Motion (tutor Joey Korenman)
- Data Visualization and Information Design: Create a Visual Model (Federica Fragapane)
- Playful Typography for Powerful Communication in Illustrator (Dani Molyneux)
2020
- Adobe Illustrator CC for Advanced Users (Lindsay Marsh, Ryan Collins)
- Expressive Typography in Motion with After Effects with Mat Voyce
- After Effects Expressions for Motion Graphics
- After Effects for Advanced Users
- Adobe After Effects Crash Course for Creatives
- Adobe After Effects CC- Motion Graphics Design & VFX
- Advanced Animations in Typographic Compositions (AF, Cinema 4D)
- Codecool | Program Basic in Python
2019
- Professional Scrum Master (PSM I)
- Ama Film Academy, kierunek Montaż, VFX i color grading
Specjalizacja naukowa:
- motion design
- kinetic typography
- ilustracja
- nauki społeczne
- software studies
- media społecznościowe
- krytyka instytucjonalna
- graphic design
Zainteresowania badawcze:
- Artystka wizualna, designerka, kuratorka, producentka wydarzeń, edukatorka, badaczka, dla której głównym obszarem działalności są przestrzenie konfliktu i napięć w obrębie mechanizmów kulturowych i systemów formowania tożsamości. Analizuje mechanizmy działania władzy oraz metody wykorzystywania danych behawioralnych w ramach globalnej architektury cyfrowej.
- W swojej twórczości posługuje się animacją, rysunkiem, fotografią, wideo, a także inicjuje działania delegowane.
- https://lidiakrawczyk.myportfolio.com/work
Prowadzone zajęcia:
- Motion design
- Projektowanie wizualne
- Fotoedycja
- Wizualizacja informacji
- Myślenie wizualne
- Wizualizacja danych, informacji i wiedzy
Współpraca ze środowiskiem:
Członkini Rady Instytutu Sztuki i Designu UP w Krakowie (przedstawicielka doktorantów i doktorantek). Członkini Parlamentu Doktorantów UP w Krakowie.
Współpraca z szeregiem instytucji państwowych oraz pozarządowych, w tym m.in.: Narodowe Archiwum Cyfrowe, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, Fundacja Regeneracja, mBank, Fundacja Media Klaster, InterAlia, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Spółdzielnia “Ogniwo”, Fundacja “Media Klaster” i in.
Wybrane publikacje:
- rozmowa z Joanną Pawlik w książce „Kobiety. Wspominając Akademię”, Wydawnictwo ASP, 2021
- Atlas wystawienniczy, [w:] Księga zmian, red. Anna Bargiel i in., Galeria Bunkier Sztuki, 2018
- Potlacz. Zmiany w scenariuszu. Rozmowa z Anną Bargiel i Igą Gańczarczyk – autorkami wystawy i przedstawienia Potlacz [w:] Księga zmian, red. Anna Bargiel i in., Galeria Bunkier Sztuki, 2018
- Co dzisiaj znaczy być organizatorem wystaw [w:] Zeszyt realizatora/realizatorki wystaw, Galeria Bunkier Sztuki, 2016
- Agnieszka Brzezanska brand new, „Flash Art”, 14 May 2016
- Poligon doświadczalny, relacje intymne i strefy dziewicze. Zapis dyskusji, [w:] Artysta, kurator, instytucja, odbiorca. Przestrzenie autonomii i modele krytyki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2012
- Ciała inne, ciała tożsame. Anatomia utraty według Joanny Pawlik, [w:] Ekonomia utraty. Publikacja podsumowująca projekt, Galeria Bunkier Sztuki, 2011
- U podstaw moich prac nie leży żadna konkretna historia. Z Elin Drougge rozmawia Lidia Krawczyk, [w:] Ekonomia utraty. Publikacja podsumowująca projekt, Galeria Bunkier Sztuki, 2011
- Siostrzeństwo amputantek. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk, „Obieg.pl” 8.12.2010
- Fancy Success, Position in Young Polish Painting, [w:] Prague Biennale 4, katalog, 2009
- Baśka maluje samych facetów, [w:] Alfabet polski 1. Sekcja sztuki nowoczesnej, Biuro Wystaw Artystycznych, Galeria Miejska w Tarnowie, 2009
- Camp jako przyjemność [w:] CAMPania. Zjawisko campu we współczesnej kulturze, red. P. Oczko, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2008
- Feministyczny kamp według Pameli Robertson, „Panoptikum” nr 6 (13) 2007