Lidia Krawczyk

mgr Lidia Krawczyk

mgr Lidia Krawczyk
Kontakt:
Telefon:
Pokój: 356

Dyżur:
Wtorek 10:00-11:30

ORCID ID:

Stanowisko:

  • Asystentka w Katedrze Wiedzy o Mediach
Pełnione funkcje:

Wykształcenie:

  • 2020-2024 doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w dziedzinie Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki
  • 2004 absolwentka Instytutu Sztuk Audiowizualnych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej na kierunku kulturoznawstwo, Uniwersytet Jagielloński
  • 2003 absolwentka Podyplomowych Studiów Gender, Uniwersytet Jagielloński

Dodatkowe kursy i certyfikaty:

2022-2023 

  • Foundations of Humane Technology, Center for Humane Technology
  • Advanced Motion Methods, School of Motion (Sander van Dijk)
  • Advanced After Effects: Coding for Motion Design (Desmond Du)
  • Advanced Adobe Photoshop (Carles Marsal)
  • The Path to Mograph, School of Motion (tutor Joey Korenman)
  • Data Visualization and Information Design: Create a Visual Model (Federica Fragapane)
  • Playful Typography for Powerful Communication in Illustrator (Dani Molyneux) 

2020

  • Adobe Illustrator CC for Advanced Users (Lindsay Marsh, Ryan Collins)
  • Expressive Typography in Motion with After Effects with Mat Voyce
  • After Effects Expressions for Motion Graphics
  • After Effects for Advanced Users
  • Adobe After Effects Crash Course for Creatives
  • Adobe After Effects CC- Motion Graphics Design & VFX
  • Advanced Animations in Typographic Compositions (AF, Cinema 4D)
  • Codecool | Program Basic in Python

2019

  • Professional Scrum Master (PSM I)
  • Ama Film Academy, kierunek Montaż, VFX i color grading
Specjalizacja naukowa:

  • motion design
  • kinetic typography
  • ilustracja
  • nauki społeczne
  • software studies
  • media społecznościowe
  • krytyka instytucjonalna
  • graphic design
Zainteresowania badawcze:

  • Artystka wizualna, designerka, kuratorka, producentka wydarzeń, edukatorka, badaczka, dla której głównym obszarem działalności są przestrzenie konfliktu i napięć w obrębie mechanizmów kulturowych i systemów formowania tożsamości. Analizuje mechanizmy działania władzy oraz metody wykorzystywania danych behawioralnych w ramach globalnej architektury cyfrowej.
  • W swojej twórczości posługuje się animacją, rysunkiem, fotografią, wideo, a także inicjuje działania delegowane.
  • https://lidiakrawczyk.myportfolio.com/work

 

Prowadzone zajęcia:

  • Motion design
  • Portfolio
  • Wideoedycja
  • Poster design
  • Projektowanie grafiki dla Internetu
  • Sztuka cyfrowa
  • Projektowanie wizualne
  • Fotoedycja
  • Wizualizacja informacji
  • Myślenie wizualne
  • Wizualizacja danych, informacji i wiedzy
Współpraca ze środowiskiem:

Laureatka stypendiów:
2015 program MKiDN „Aktywność obywatelska”
2020 program MKiDN „Kultura w sieci”
2020 program MKiDN „Kultura odporna”
2021 Stypendium Twórcze Miasta Krakowa

Konferencje:
xv Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców „W świecie cyfrowych kultur tożsamość, prywatność, władza” (Uniwersytet Warszawski, 21-22 listopada 2024),
Międzynarodowa Konferencja „Aida4. Architektura informacji jako dyscyplina akademicka aAI versus IA – architektura informacji w erze algorytmów” (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, czerwiec 2024),
„Wielogłos o monografiach – spotkanie wokół tematu utopii”, Fundacja Na Rzecz Nauki Polskiej (2018), razem z Edwinem Bendykiem, Dr. Urszulą Lisowską, Dr. Przemysławem Wewiórem oraz Dr. Jakubem Woynarowskim,
III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Oblicza seksualności osób niepełnosprawnych – wątki rozproszone w pedagogice specjalnej”, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (2014),
Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Artysta – kurator – instytucja – odbiorca. Przestrzenie autonomii i modele krytyki”, Galeria Miejska Arsenał W Poznaniu (2012),
„Campania. Zjawisko campu we współczesnej kulturze”, Wydział Polonistyki Uj, Kraków (2006).

Producentka konferencji:
„Nowe narracje wizualne”, 1-3 lipca 2022, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi
„Filmteractive Festival”, Fundacja Media Klaster, Łódź 2021.

Współpraca:
Narodowe Archiwum Cyfrowe (realizacja dwóch animacji dotyczących filarów działania instytucji, 2021-2022),
Krakowskie Biuro Festiwalowe (wykonanie portretu Carmen Machado wykorzystanej na okładce magazynu Culture Magazine, 2023),
„InterAlia”, międzynarodowe czasopismo naukowe (projekt nowego layout magazynu, 2022-2023)
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (realizacja identyfikacji wizualnej międzynarodowej konferencji „Fuga Melancholii”, 2022),
Szkoła Doktorska UKEN w Krakowie (projekt graficzny strony internetowej we współpracy z dr Piotrem Andrusiewiczem, który był odpowiedzialny ze jej wdrożenie, 2022)
Zachęta Narodowa Galerią Sztuki (projekt folderu do wystawy Małgorzata Markiewicz Pimoa Chthulu, 2022).

Wystawy:
Życie ukryte. Dziecko w polskiej sztuce współczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2023;
Blisko ciała. Wystawa prac z kolekcji Bunkra Sztuki, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków 2023,
Sabat, Galeria Podbrzezie, Kraków, 2022.

Kuratorka:
Wszystkie wieże Eiffla świata, wystawa grupowa, Spółdzielnia Ogniwo, Kraków, 2022
Sabat, międzynarodowa wystawa problemowa, Galeria Podbrzezie, Kraków, 2021, współkuratorka – Magdalena Lazar.

Była członkini Rady Instytutu Sztuki i Designu UP w Krakowie (przedstawicielka doktorantów i doktorantek). Była członkini Parlamentu Doktorantów UP w Krakowie.

Współpraca z szeregiem instytucji państwowych oraz pozarządowych, w tym m.in.: Narodowe Archiwum Cyfrowe, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, Fundacja Regeneracja, mBank, Fundacja Media Klaster, InterAlia, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Spółdzielnia “Ogniwo”, Fundacja “Media Klaster” i in.

Wybrane publikacje:

  • Maszynowe projektowanie statystycznych renderingów, czyli kultura wizualna w służbie sztucznej inteligencji, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia” – 2024, Z. 22
  • Przeniesienie afektów, fantom i fikcja: parę słów wstępu do projektu Krzysztofa Pijarskiego Sztos, W: Sztos / projekt Krzysztofa Pijarskiego; Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Łodzi, 2023
  • rozmowa z Joanną Pawlik opublikowana w książce Kobiety. Wspominając Akademię, Wydawnictwo ASP, 2021
  • Atlas wystawienniczy, [w:] Księga zmian, red. Anna Bargiel i in., Galeria Bunkier Sztuki, 2018
  • Potlacz. Zmiany w scenariuszu. Rozmowa z Anną Bargiel i Igą Gańczarczyk – autorkami wystawy i przedstawienia Potlacz [w:] Księga zmian, red. Anna Bargiel i in., Galeria Bunkier Sztuki, 2018
  • Co dzisiaj znaczy być organizatorem wystaw [w:] Zeszyt realizatora/realizatorki wystaw, Galeria Bunkier Sztuki, 2016
  • Agnieszka Brzezanska brand new, „Flash Art”, 14 May 2016
  • Poligon doświadczalny, relacje intymne i strefy dziewicze. Zapis dyskusji, [w:] Artysta, kurator, instytucja, odbiorca. Przestrzenie autonomii i modele krytyki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2012
  • Ciała inne, ciała tożsame. Anatomia utraty według Joanny Pawlik, [w:] Ekonomia utraty. Publikacja podsumowująca projekt, Galeria Bunkier Sztuki, 2011
  • U podstaw moich prac nie leży żadna konkretna historia. Z Elin Drougge rozmawia Lidia Krawczyk, [w:] Ekonomia utraty. Publikacja podsumowująca projekt, Galeria Bunkier Sztuki, 2011
  • Siostrzeństwo amputantek. Z Joanną Pawlik rozmawia Lidia Krawczyk, „Obieg.pl” 8.12.2010
  • Fancy Success, Position in Young Polish Painting, [w:] Prague Biennale 4, katalog, 2009
  • Baśka maluje samych facetów, [w:] Alfabet polski 1. Sekcja sztuki nowoczesnej, Biuro Wystaw Artystycznych, Galeria Miejska w Tarnowie, 2009
  • Camp jako przyjemność [w:] CAMPania. Zjawisko campu we współczesnej kulturze, red. P. Oczko, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2008
  • Feministyczny kamp według Pameli Robertson, „Panoptikum” nr 6 (13) 2007
Przewijanie do góry
Skip to content